Recunoașterea comportamentelor defensive

Înțelegerea raționamentului din spatele anumitor acțiuni – de ce oamenii acționează într-un anumit mod – te pot ajuta să te ocupi în mod eficient de oameni atunci când par complet iraționali. Toate comportamentele sunt concepute pentru a satisface unele necesități, iar comportamentul chiar neproductiv la locul de muncă apare, de obicei, dintr-o anumită nevoie internă nesatisfăcută. Cu nevoile fizice, este ușor de văzut cât de dificil poate fi pentru oameni să susțină satisfacerea nevoilor. Satisfacția nevoilor psihologice este la fel de importantă, dar în mod frecvent mai dificilă. O serie de experiențe de viață contribuie adesea la problemele personale, făcându-le mai complexe. Oamenii încearcă mai întâi să satisfacă nevoile prin acțiuni directe. Ei muncesc din greu pentru a părea a fi de succes, exersează pentru a fi și mai încrezători, sau chiar citesc cărți pentru a-și îmbunătăți cunoștințele. Pentru majoritatea oamenilor, abordarea directă funcționează.                 

Unii indivizi, cu toate acestea, au crescut cu atâtea nevoi nesatisfăcute care îi fac acum să se simtă inferiori, vinovați sau nevrednici. Imaginea de sine negativă face ca nevoia de respect de sine să fie extrem de greu de îndeplinit. O abordare directă este de obicei doar temporară și insuficientă. Ca urmare, persoanele cu stimă de sine scăzută construiesc apărare.

Unele dintre cele mai obișnuite tipuri de apărare sunt ușor de recunoscut. Învățând să recunoști aceste modalități de apărare, te vor ajuta să recunoști de ce fel de ajutor au nevoie acele persoane pentru a găsi modalități alternative de a-și satisface nevoile. Pe măsură ce îi direcționezi pe angajați către resurse pentru a-și rezolva problemele, nu numai că îi ajuți să-și îmbunătățească calitatea vieții, dar și tu previi comportamentul defensiv la locul de muncă. Recunoașterea acestor comportamente defensive te ajută să știi cum să răspunzi cel mai bine:

Agresiunea

O persoană agresivă lovește la întâmplare – adesea subconștient – pentru a distruge sursa de frustrare.

Agresiunea este un semn al fricii interioare – nu al bravului. Pentru că în societatea noastră o eliberare fizică reală a ostilității este, în general, un comportament inacceptabil, oamenii pot recurge la bârfe, calomnie sau ridicol ca mijloc de a se elibera de ostilitate într-un mod mai acceptabil din punct de vedere social. Luați în considerare orice creștere a comportamentului sau atitudinilor agresive ca avertizare a problemelor care stau la baza. Folosind metoda „spune-mi despre asta”, confruntați comportamentul sau atitudinile negative.

Visătorul

Membrii echipei care persistă mai degrabă într-un vis, în loc de muncă.

Visătorul. În ciuda unei pregătiri adecvate și a capacității superioare mediei, unii oameni persistă să scape din lumea plină de realitate într-o lume a viselor în care viața este un pat de trandafiri. Membrii echipei care persistă mai degrabă într-un vis, în loc de muncă, manifestă un comportament caracteristic adolescenței decât cel al maturității. Poți vindeca adesea vise de zi, ajutând persoanele să învețe să stabilească obiective pe termen scurt și să stabilească treptat un model de succes.  

Reprimarea

Reprimarea protejează imaginea de sine prin refacerea gândurilor care sunt neplăcute sau cauzează vină.

Reprimarea protejează imaginea de sine prin refacerea gândurilor care sunt neplăcute sau cauzează vină. Unele represiuni pot fi pozitive, dar o supradoză are ca rezultat temeri intense și sentimente de inferioritate. Unele experiențe reprimate produc sentimente de vinovăție exprimate prin autocritică – sau chiar o dorință aparentă de provocare a unei pedeapse. Pentru că ei doresc să se gândească bine la ei înșiși, oamenii cu sentimente severe reprimate încearcă să-și aducă suferința asupra lor înșiși pentru a ispăși o pedeapsă pentru deficiențele imaginate. Ajutați membrii echipei care manifestă vina în exces, furia sau negativismul să creadă în ei înșiși mai mult. Lăudați-le succesele!  

Raționalizarea

Raționalizatorii explică eșecul creând scuze.

Raționalizatorii explică eșecul creând scuze. De ce este producția atât de scăzută? – Materiile prime erau rele. De ce nu am fost promovat? – A fost strict favoritism! Rationalizarea este o încercare de a spori imaginea de sine prin „minciuna față de sine”. Raționalizatorii trebuie să învețe să-și recunoască greșelile și să le depășească. Un sistem bun de feedback – pozitiv și coercitiv – ajută la stabilirea unui climat în care membrii echipei se simt suficient de siguri pentru a-și recunoaște punctele slabe și pentru a crește.  

Compartimentarea

Separarea ideilor contradictorii în mintea conștientă.

Compartimentarea. Compartmentarea este o modalitate de a controla sentimentele de anxietate și vinovăție prin separarea ideilor contradictorii în mintea conștientă. Angajații care cred cu fermitate că este greșit să fure ar putea folosi compartamentalizarea pentru a justifica transferarea proprietății companiei pentru a compensa salariile pe care le consideră prea scăzute. Motivarea cu compartmentalizatori este un efort pierdut. Dar apelarea la emoțiile lor va întări ego-urile lor și, probabil, va susține un angajament față de comportamentul dorit.   Urmând aceste principii, vă veți ajuta să deveniți sensibili la defensivitate și să transformați totul în cooperare: • Recunoașteți defensivitatea pentru ceea ce este. • Reduceți amenințarea percepută și ajutați  membrii echipei să se autodepășească și să se respecte • Obțineți acceptarea ideilor apelând la dorința unui angajat sau la nevoia de satisfacție. • Demonstrați subtil că văzând lucrurile într-un mod mai pozitiv este avantajos pentru angajat. • Creați o atmosferă de siguranță, înțelegere și succes, mai degrabă decât amenințare constantă, negativism și eșec.

Urmând aceste principii, vă veți ajuta să deveniți sensibili la defensivitate și să transformați totul în cooperare:

• Recunoașteți defensivitatea pentru ceea ce este.

• Reduceți amenințarea percepută și ajutați  membrii echipei să se autodepășească și să se respecte.

• Obțineți acceptarea ideilor apelând la dorința unui angajat sau la nevoia de satisfacție.

• Demonstrați subtil că văzând lucrurile într-un mod mai pozitiv este avantajos pentru angajat.

• Creați o atmosferă de siguranță, înțelegere și succes, mai degrabă decât amenințare constantă, negativism și eșec.

Leave a Reply