Orice poziție de lider poartă cu ea un anumit statut, privilegii, oportunități și putere. De acest succes te poți bucura pentru ca l-ai câștigat prin abilitățile proprii. Dar, întotdeauna, privilegiile implică și responsabilități. Toți liderii recunosc că poziția unică care aduce onoare și prestigiu necesită, de asemenea, luarea deciziilor, rezolvarea problemelor și efectuarea de servicii pe care nimeni altcineva din organizație nu le poate îndeplini.
Dorința ta de a accepta responsabilitatea personală pentru propria eficiență a conducerii va fi admirată și emulată de membrii echipei. Acceptarea responsabilității personale înseamnă, de asemenea, și asumarea unei decizii greșite pentru echipă. La urma urmei, nu este nimeni perfect. Oamenii te vor respecta mai mult, nu mai puțin, pentru deschiderea și riscurile la care te supui pe măsură ce investești în obiectivele tale.
O filosofie de leadership eficientă cuprinde și un sentiment de responsabilitate etică. Etica unei organizații este preocupată de modul în care se comportă oamenii și de valorile sau standardele care guvernează acțiunile și alegerile lor.
Liderii Totali sunt responsabili pentru alegerea scopurilor organizației, stabilirea direcției și determinarea standardelor sale etice. Standardele etice cresc din convingerile de bază și din valorile personale ale liderilor de vârf. Liderii eficienți păstrează aceste responsabilități etice de bază și:
Se supun legii.
Lucrul în litera și spiritul legii este responsabilitatea conducerii. Majoritatea legilor sunt concepute pentru a proteja anumite segmente ale populației: angajați, lucrători, consumatori sau publicul larg. Normele și procedurile organizatorice trebuie să clarifice pentru toți angajații că legea trebuie să fie respectată. Politicile și procedurile ar trebui, de asemenea, să permită angajaților să își desfășoare bine activitatea în timp ce îndeplinesc cerințele legale.
Sunt sinceri față de clienții lor.
Comportamentul etic față de clienți este mai mult decât o chestiune de bine și rău. Este și o afacere bună, pentru că, clienții mulțumiți se întorc din nou și din nou. Angajamentul cinstit include furnizarea unui produs sau serviciu de înaltă calitate pentru consumatori. Ei au dreptul să se aștepte ca produsul sau serviciul pe care îl comercializezi să fie conforme cu calitățile descrise și să poată fi folosit cu siguranță și cu încredere. Trebuie să te asiguri că vânzătorii tăi sunt bine pregătiți și cunosc avantajele produselor tale pentru a le prezenta în procesul de vânzare. Clienții tăi ar trebui, de asemenea, să poată avea încredere că îți poți păstra angajamentele în ceea ce privește calitatea, timpul de livrare, prețul și termenii de creditare.
Tratează în mod echitabil membrii echipei.
Liderii eficienți caută să obțină cele mai bune rezultate posibile prin dirijarea eforturilor oamenilor. Totuși, dacă exploatează oamenii în procesul de obținere a rezultatelor, ei riscă să-și piardă angajați buni și, pe termen lung, își pierd capacitatea de a produce rezultate. Deoarece rezultatele obținute de organizație provin din eforturile tuturor celor care au o contribuție la succesul acesteia, responsabilitatea liderului este de a vedea că toată lumea beneficiază de ceea ce este câștigat în acest proces.
Orice poziție de lider poartă cu ea un anumit statut, privilegii, oportunități și putere. Aceste beneficii fac parte din meritele tale. Ai dreptul să te bucuri de ele, le-ai câștigat. Dar privilegiile implică întotdeauna și responsabilități.